Održan sastanak u Buzetu s Valterom Flegom, zastupnikom u Europskom parlamentu i članovima Ceha prijevoznika Obrtničke komore Istarske županije te Udruženjem prijevoznika Zagreb
U Udruženju obrtnika Buzet, 24.02.2024., održan je radni sastanak s Valterom Flegom, zastupnikom u Europskom parlamentu i jedinim hrvatskim članom Odbora za promet i turizam na kojem su sudjelovali i Duško Perčulija, predsjednik Ceha prijevoznika Obrtničke komore Istarske županije, Loredana Krbavčić, predsjednica Udruženja obrtnika Buzet, Dalibor Klarić, predsjednik Ceha prijevoznika Udruženja obrtnika Buzet te Zdravko Bubnić, predsjednik Udruženja prijevoznika Zagreb.
Glavna tema sastanka je bila Direktiva o vozačkim dozvolama koja definira budućnost mladih vozača kao i problem čekanja prijevoznika na granici.
Valter Flego je istaknuo kako je ključno slušati struku u definiranju smjernica o vozačkim dozvolama, posebno kad je u pitanju sigurnost na cestama.
Naglasio je da problem nedostatka profesionalnih vozača zahtijeva sveobuhvatan pristup te da ga treba riješiti unifikacijom europskih pravila, izgradnjom infrastrukture uz autoceste, osiguravanjem boljih uvjeta rada, rješavanjem problema na graničnim prijelazima, a ne smanjivanjem dobne granice za vozače!
„Moj stav je tu jasan, dati mladim ljudima da upravljaju grdosijama na kotačima od 40 tona sa 17 godina, da voze automobile od 300 konjskih snaga je dodatni “pucanj” u sigurnost na europskim cestama!“
Smatra da je prijedlog o smanjenju dobne granice za vozače više politički potez nego korak ka poboljšanju sigurnosti.
„Dokument koji spašava ljudske živote nije poligon za politička prepucavanja!“ poručio je Valter Flego.
Razgovaralo se i o diskvalifikaciji vozačkih dozvola, europskoj bazi prometnih prekršaja koja objedinjava sve prometne prekršaje.
„Moja želja je da se za neke prometne prekršaje trajno oduzima vozačka dozvola, kao primjerice za bijeg s mjesta prometne nesreće. Zalažem se i za probne vozačke dozvole za mlade vozače jer na žalost Hrvatska, Rumunjska i Bugarska imaju najveću smrtnost među mladim vozačima. Gledamo kroz prste, a djeca do 21 godine umiru”, upozorio je Flego.
U Bruxellesu će se o uskoro o problemu čekanja prijevoznika na granici u zemljama članicama Shengena i onima koje to nisu voditi rasprava.
„Donošenje rezolucije, kao krovno mišljenje Europskog parlamenta, koje će obvezati Komisiju da provede što je predloženo, a to je da, ako postoje kraći pravci između pojedinih graničnih prijelaza, države članice izvole reći što je prepreka”, naglasio je Flego.
Rezolucija bi se 18. ožujka mogla naći na Odboru, nakon toga na plenarnoj sjednici, a onda ide implementacija u državama članicama, kazao je Flego. U rezoluciji Europskog parlamenta koju priprema zajedno s bugarskim kolegom, Andreyem Novakovim, predlaže isti status kao nekih drugih oblika prijevoza, željezničkog, ali i prometovanja hitnih službi, gdje postoji ograničenje od 15 minuta čekanja na granicama, a ukoliko postoje neke zapreke da se teretni promet ne može odvijati preko nekog graničnog prijelaza, onda treba jasno reći koji su to infrastrukturni problemi koje treba riješiti. Postoje europski fondovi za te koridore i Europa prati preuzimanje obveza tih država nakon donošenja deklaracije da se otvori promet preko svih graničnih prijelaza koji postoje, sve kako bi se smanjile gužve i trošak gospodarstvu i obrtništvu da se koriste najkraći mogući pravci kretanja robe u ujedinjenoj Europi.
Cilj rezolucije je ograničiti vrijeme čekanja za kamione na vanjskim granicama Unije te osigurati veću protočnost prometa općenito unutar Schengena. Ako je Komisija to uspjela predložiti za vlakove koji voze teret, vrijeme je da se to napravi i za vozače kamiona i Europa tu može biti velika pomoć prijevoznicima ako se ova rezolucija izglasa.
IZVOR: Udruženje Prijevoznika Zagreb